Ab- and squat challenge

Hittade den här utmaningen i en annan blogg och kände att jag kanske ska testa detta. Sit-ups är jag värdelös på, så jag får göra dem lite enklare för att det ska funka (stöd för fötterna - annars kommer jag inte upp från golvnivån). Jag är ju med i en "Kick-off"-utmaning i Smaljeansens blogg där man ska sätta upp olika mål för sig själv under oktober. Mitt mål var att gå ner 3 kg och komma igång med daglig träning (dagliga promenader och annan träning 2 ggr/v). Än så länge har jag lyckats ganska bra med träningen, men vill ta det ett steg längre med en lite utmaning. 
 
Får nästan hicka när jag ser vad som ska göras på 30:e dagen! 100 crunches och 100 squats! Seriously?! Jaja. Jag gör så gott jag kan och tänjer mig efter min egen kropps förutsättningar.
 
Någon annan som vill hänga på? Jag tänkte börja på måndag...