Underbara chokladbollar

Nu har vi överlevt ett barnkalas igen. Hehe. Nädå, det var faktiskt relativt lugnt. Det var bara 5 barn inklusive sonen, och vi hade lite filmvisning med popcorn efter fikat så det var mest liv just vid fikat. Sedan var det lugnt och skönt. Ungarna var jättenöjda och det är ju huvudsaken.
 
Så nu på kvällen kände jag för att smaska något söndagsgott, så jag tog och gjorde mina underbara chokladbollar. Lättgjorda och underbart goda. Dottern jublade högt när jag sade att jag skulle göra dem, för hon är galen i de här bollarna.
 
 
 

För ca 25 bollar:
1 dl osaltade cashewnötter
1 dl mandelmjöl
100 g ekologiska dadlar
100 g torkade, ekologiska aprikoser
½ tsk vaniljpulver
1 msk kakao (gärna raw)
2 msk kallt kaffe
1 msk kokosmjöl
 
kokosflingor att rulla i
 
Så här gör du:
Mixa cashewnötterna. Lägg ner frukten och mixa igen. Lägg ner resten av ingredienserna och mixa tills smeten gått ihop. Rulla till bollar och vänd dem i kokosflingor. Ställ kallt en timma.