Coleslaw med äpple

Fick en spetskål i veckans ekolådan och funderade på vad jag skulle göra med den. Så jag gjorde en coleslaw med äpple som blev otroligt god. Jag hade den till lite stekt falukorv (ekologisk förstås) och det blev så himla gott. Kan tänka mig att den här salladen är god till allt kött, men även fisk och kyckling. Äh, kort sagt, den är god till allt.
 
För 4 portioner:
½ spetskål
2 morötter
½-1 röd lök (beroende på lökens storlek och ens egna preferenser hur mycket lök man vill ha)
1 stort äpple, gärna lite syrligt
 
Dressing:
3/4 dl lättkvarg
1-2 msk majonnäs
1 tsk dijonsenap
Herbamare örtsalt och nymalen vitpeppar
 
Gör så här:
Strimla kålen fint, riv morötterna och äpplet och skiva löken i tunna skivor. Blanda ihop dressingen och smaka av med salt och peppar. Blanda dressingen med salladen och låt gärna stå kallt ett tag. Servera kall.
#1 - - Simply:

Det verkar gott. Det ska ja pröva ngn dag!

Svar: Ja gör det. Jag lovar att du kommer bli frälst. Det är supergott! :)
Nina W