Grön, krämig smoothie med spenat, avocado och kiwi

God morgon sunshines! Hoppas ni har sovit gott? Sömn är så himla viktigt för att man ska må bra, men tyvärr har jag (som vanligt) sovit lite skruttigt och lite för lite så jag känner mig lite mosig. Jag har den egenheten att om jag vaknar på morgonen så har jag jättesvårt att somna om. Jag är dessutom väldigt lättväckt (trots öronproppar) så det är ingen bra kombo. Jag skulle behöva sova i ett helt ljudisolerat rum utan några störande moment omkring mig, då kanske jag skulle kunna sova någon timme till i alla fall. Jaja. Framåt eftermiddagen brukar jag bli väldigt trött, och om jag är hemma så kan jag ta en liten tupplur på soffan för att orka.
 
För att rivtstara dagen så kör vi igång med en grön smoothie som var krämig, len och kändes riktigt nyttig.
 
 
För ett glas:
½ avocado
½ banan
1 kiwi
3/4 dl fryst spenat
2 tsk mandelsmör
en nypa vaniljpulver
2 dl kallt vatten
 
Mixa ihop alla ingredienser tills det blir en slät, krämig smoothie. Mixa inte för länge så kiwikärnorna slås sönder, då blir det lätt en besk smak. Dekorera gärna med lite goda torkade bär. Jag tog gojibär och mullbär.
 
Hoppas ni får en fin dag!