Saknar...

En sådan här dag när snön faller och det är kallt, rått och slaskigt ute, då längtar jag tillbaka till solen och värmen.
 
Traditionell egyptisk folkdans.
 
Utsikt från hotellrummet.
 
Hotellet hade ett eget museum, och där fanns bland annat en replika av Tutanchamons sarkofag. Häftigt med en replika av mumien inuti också som man kan ana på bilden.
 
Drottning Nefertiti.
 
Bild på solnedgång över bergen tagen i en taxi.
 
Jag njuter av solen och värmen.
Granatäpplen... alltså herregud vad jag åt granatäpplen! Mellan 1-2 hela frukter/dag!
 
 

Nybakade, varma croissanter med kaffe och en klick nutella. Inte det minsta nyttigt, men jag måste ju liksom uppväga allt det nyttiga med alla frukter jag åt... Hehe.
En kommentar publicerat i Resor
Taggar: Croissants, Egypten, Granatäpplen, Hurghada, Minnen, Resa
#1 - - CG:

Förstår inte alls att du längtar tillbaka?? Nu när äntligen snön o vintern kommit... Det är ju såå underbart att skotta en massa snö ;-)

Längtar själv till Grekland o kollar resor inför trippen i slutet av maj... Fick i fredags hem vår fotobok från maj förra året så nu längtar man ännu mer :-)

Kram

Svar: Nej usch och fy för snö! Gillar inte alls det. :) Vi håller på och göra en fotobok för vår resa just nu, och nu blir man ju ännu mer sugen. Härligt med Grekland!
Kram
Nina W