Dagens inspo-bild och första veckomålet

Japp. Hälsa kommer inte av sig själv. Det krävs lite arbete för att det ska hända något, och det arbetet kan ingen annan än jag själv göra! Jag kanske ska ta och sätta upp olika mål varje vecka så jag har något att jobba mot. Det blir mer konkret än bara "jag ska ha bättre hälsa" eller "jag ska börja träna". Ju mer avsmalnat och tydligt mål man har, desto enklare blir det att sikta mot tror jag. Därför ska jag börja med veckomål där jag spaltar upp 3 saker jag ska försöka jobba med under kommande vecka.
 
Veckans mål v 43:
1. Fortsätta med mina dagliga promenader och min ab/squatutmaning.
2. Försöka komma ut och jogga minst en gång denna vecka.
3. Minska portionerna lite så jag inte får i mig för mycket mat. Ska ta bort 1/4 till att börja med så det inte blir för mycket att ta bort så jag blir hungrig och trillar dit.
 
Det blir mina veckomål, och på söndag ska jag utvärdera hur det gick och sätta nya mål.