Chiapudding med mango och blåbär

Idag blev det chiapudding till frulle, och i den hade jag i lite mango som var kvar i frysen och så på morgonen tinade jag lite blåbär och hade i. Det blev jättegott. Kombinationen mango och blåbär är jättegod, och dessutom hade jag i vaniljpulver i puddingen som gifter sig så himla bra med blåbär. Mumsfilibabba!
 
 
Du behöver för 1 portion:
3 msk (ekologiska) chiafrön
2 dl mjölk av något slag (jag har mandelmjölk)
1 krm vaniljpulver
1 dl fryst mango
1 dl blåbär
 
 
Så här gör du:
Blanda ihop mjölken, vaniljpulvret och chiafröna och låt dem stå och svälla en stund. Rör om flera gånger så det inte blir klumpigt. Blanda ner den frysta mangon och rör om igen. Ställ in i kylen till morgonen efter.
 
 
Tina lite frysta blåbär och lägg på puddingen. Rör om lite och du har en välsmakande och näringsrik frukost!
 

Lite kaffe på det och sedan är jag på topp!
#1 - - polarnattis.blogg.se:

Å det låter gott vad smakar det om man inte har bär till?

Svar: Det smakar egentligen inte så himla mycket. Fröna är neutrala i smaken, och mjölken smakar väl inte så mycket heller. Därför ska man ha någon god krydda i puddingen (t ex kanel) och någon god frukt eller bär till. Annars blir den rätt tråkig. :)
Nina W