En lätt viktnedgång och kvällsjogg

Idag var jag till Viktväktarna och vägde in mig. Det gick ner i alla fall, även om det inte var så mycket. Men hey, det har ju varit påsk och jag har ätit och njutit. Ostbricka och godis slank ner sista dagarna med stort nöje, och det ger ju tyvärr negativt resultat på vågen. Jaja. Bara att bita i det sura äpplet och fortsätta.
 
Idag har det gått bra med maten och träningen. Jag var ute på en kort promenad på lunchen med ett par kollegor. Vi är ett gäng som brukar gå en vända på 20 minuter, och det är jätteskönt att få komma ut och andas lite luft. Dagen blir lättare att uthärda då.
Himlen var fantastiskt vacker på kvällen när jag kom hem från Viktismötet.
 
När jag kom hem så skyndade jag mig att byta om och gav mig ut att springa lite. Det gick mycket lättare än tidigare, och det kändes så himla skönt att få träna igen efter att ha haft uppehåll hela förra veckan.
 
Nöjd med min runda! 8,38 min/km är ju inte en tid som folk hjular över, men jag är nöjd. Det går åt rätt håll. Tjoho!
 
Nu ska jag ta och sova. Det är viktigt att göra det också för att må bra, så nu kryper jag i säng.
 
God natt!