Glad påsk!

Hoppas ni alla har en underbar påskafton trots det iskalla vädret (åtminstone här i Stockholm). Min dag hittills har varit jättebra! Jag åt en bra frukost med ganska få PP (naturell kvarg, jordgubbar och ½ dl Paulúns granola), och efter en kopp kaffe så åkte maken och jag och tränade på gymmet. Dottern är med sin pappa uppe i norr och hälsar på sin farmor och farfar, och sonen var hemma, så det var skönt att kunna gymma utan att behöva tänka på att kolla till sonen. Han är 8,5 år så han börjar vara mer och mer själv hemma med en av våra mobiltelefoner så han alltid kan nå oss om det skulle vara något. Det känns tryggare att göra så.
 
Så på gymmet körde jag intervallträning på löpbandet, 2 min löpning och 1 min promenad i ca 15 minuter med 3 min uppvärmning och 2 min nedtrappning. Det kändes så himla bra, för jag kunde öka farten på löpbandet och det gick bra att springa 2 minuter i taget. Vilken otrolig framgång för mig som knappt kunnat springa alls för bara ett år sedan. Jag känner mig otroligt glad och nöjd. Sedan blev det "leg-day" för mig där jag körde ben och rumpa stenhårt, och så blev det lite mage på slutet. En timmes pass och jag känner mig supernöjd.
 
 
Efter vi kom hem, blev det förberedelser för påsklunchen. Jag kokade ägg i lökskal så de fick den här fina, brunaktiga färgen. Jag testade att koka några ägg i skal från en rödlök och några ägg med skal från gul lök. Det blev faktiskt ingen större skillnad. Kanske för att jag bara lät de torra skalen från rödlöken koka med. Det kanske blir en annan färg om man har med själva löken också? Jag vet inte. Måste testa det någon gång. Men visst blev de fina?
 
 
Så påsklunch. Potatis, ägg, sill, gravlax och hemgjord gravlaxsås. Guuuuuuud så gott! Jag älskar verkligen den här maten. Hela lunchen (jag tog mer lax än det som syns på tallriken) landade på 11 PP.
 
 

Hoppas ni alla har en ljuvlig påsk!