Idag blir det plugg...

Huuuuu! Jag tycker att tiden går alldeles för fort nu. Tycker inte ni det också? Jag har ju dels mina kurser för eleverna att sy ihop såhär på slutet, men sedan är det ju mitt eget pluggande som tar en enorm tid. Och så kryddar vi det med en student för dottern... Plus allt annat som ska göras såhär i slutet av terminen. 
 
Imorgon ska vi ha en "kris-temadag" för våra tvåor och treor där de ska få läsa på lite om olycksfall, vad man gör när man kommer först till en skadeplats, vad ska man tänka på när man har hand om en skall-/rygg-/nackskadad person, hur man tar hand om en drunknad osv. Allt detta ska de sedan omsätta i praktiken nästa vecka då de ska ha "case" att utgå ifrån som treorna ska styra upp och leda tvåorna i. Detr blir nog jättespännande att få testa detta och se om det funkar. Eleverna har efterfrågat mer praktiska saker, så det här blir nog perfekt. Hoppas vi...
 
Middagen idag blev ett snabbt ihopfräs av kassler, khamutvete och wokgrönsaker. Kryddade upp det med allroundkrydda och sweetchili-sås. Totalt 7 points för denna portion. Jag blev jättemätt.
 
 
Nej hörrni, nu måste jag plugga. Hörs sedan!