Sockerfylla

Sådärja. Jag undrade just när jag skulle ta min första sockerfylla efter jag började på Viktväktarna. Today was that day. Igår trillade jag dit och åt chips, drack lite bubbelvin och sedan blev det ost och kex. Inget godis dock, men jag åt alldeles galet. Idag åt jag också helt fel. Åt en "Viktväktarpizza" med fettsnål ost. Inte vet jag vad det innebar egentligen, men det lät bra och jag var så galet sugen på en pizza. Så det blev det. Och när vi kom hem så fortsatte det som sagt med godis. Jag skäms när jag ser högen med kola-/chokladpapper och vet att jag har ätit allt det där.
 
Jag vet också varför det blivit såhär. 
  • Jag hade ingen (eller i alla fall otroligt begränsad) tillgång till Internet så jag kunde inte fylla i min dagliga checklista.
  • Jag har inte varit på Viktväktarnas möte som skulle ha varit i måndags.
  • Jag hade ingen tillgång till våg så jag hade själv kunnat ha lite kontroll och pepp
  • Jag har inte tränat någonting mer än en promenad och så gjorde jag en övning när jag hade ett par minuter över. Det är för lite, men bättre än inget. Jag var så sugen att få gå fler promenader, men vädret var inte helt på min sida
 
Så ser det faktiskt ut för mig. Jag behöver kontroll och rutin, annars trillar jag dit och äter fel. Jag har ännu inte lärt  mig (uppenbarligen) att stå emot sockerdjävulen när jag är bortbjuden, så jag behöver lära mig att stå emot.
 
Nu måste jag kliva upp från diket jag hamnat i och börja kämpa igen. Imorgon är det viktväktarmöte och då ska jag verkligen gå. Hu. Vill knappt veta hur det gått, men det är viktigt att jag tar smällen och går vidare än bara sopar under mattan och låtsas om att inget hänt för då kommer jag inte vidare.