Stockholm idag

Trots att jag har bott i den här staden i över 20 år så slutar jag aldrig fascineras över hur vackert det är. Stockholm är nog en av de vackraste städer jag vet. Så mycket fina byggnader (fula också för all del), och så har vi ju Kungsträdgården som nu i april är så vackert så det gör ont.
 
Idag åkte jag in en sväng till stan för att shoppa lite och för att fota körsbärsblomningen i kungsan. Jag var i kungsan ganska tidigt på förmiddagen (ca 9.30), men redan då var det fullt med folk. Mycket japaner var det, många förälskade par, dagisbarn, föräldrar med barnvagnar, pensionärer med rullatorer och käppar, kostymnissar, hipsters och stressade stockholmare. Alla stannade till och fotade blommorna och tog selfies. Jag tror att det här behövs, att man stannar upp en liten stund i den stressiga vardagen och lär oss se det vackra som finns omkring oss. För oj vad mycket fint det finns om man bara lyfter blicken från mobilen och ser på omvärlden.
 
Jag hade hoppats att den där tjejen skulle flytta på sig så jag kunde få en perfekt bild, men det gjorde hon inte. Så det fick bli en bild med en tjej i orange luva... ;)
 
 
Rosa korridor.
 
 
Såklart måste jag ta en selfie jag också. Haha.
 
 

 
Utanför Gallerian hade man ställt upp en amerikansk polisbil och ett par poliser i amerikansk stil (kom ej med på bild), eftersom Dunkin' donuts öppnade i Gallerian idag. Det såg sååååå gott ut med munkarna, men jag gick bara förbi.


 
 
Så mötte jag upp dottern som varit hos pojkvännen, och vi gick och shoppade lite och sedan blev det lunch på Kalori i Kungshallen där vi åt varsin nyttig kyckingsallad. Mumsfilibabba.
 
 



Misse sover på min virkning och har nystandet som huvudkudde. Aww... sötis.
 
Vad shoppade jag då? Jo, jag köpte en klänning som jag ska ha till dotterns student (men den blir perfekt att ha i sommar), och jag köpte en vindjacka och ett par träningsbyxor att ha när jag springer. Jag har ingen bra jacka att ha när det är lite blåsigt/ruggigt ute, så den här blir jättebra. Jag ska lägga upp bilder sedan. 
 
Nu ska jag snart iväg och köpa sushi.