Sugen på att cykla

Det här med vårkänsla... den kommer när gatorna sopas och jag känner att det är dags att plocka fram cykeln och fixa till den. I år ska jag verkligen försöka ta mig i kragen och cykla till jobbet så mycket som möjligt. För många år sedan när jag jobbade på sjukhus så cyklade jag till jobbet, oavsett väder, och jag hade ändå ganska långt till jobbet. Jag cyklade i ca 40 min enkel väg, och det var så häftigt att känna hur kondisen ökade vecka för vecka. Nu vill jag känna samma sak igen. Jag behöver göra något nytt med min träning. I och för sig så har jag börjat springa lite, men jag har ett knä som krånglar lite så jag är rädd för att det inte ska gå. Nu är bara problemet att jag inte vet hur jag ska ta mig dit. Jag måste ta och provcykla någon gång först för att se vilken väg jag ska cykla och hur lång tid det tar.
 
Kanske jag får tid i helgen? Hoppas det. Jag måste skriva på min uppsats också...
 
Apropå cyklar och livscykler...