Viktnedgång och mumsig långfredagsmiddag

Jag har ju min egen vägdag på fredagar när jag väger mig på morgonen utan kläder, till skillnad från vägningen på Viktväktarna där jag väger mig nyäten och med kläder. Jag vill gärna ha egen koll också, så jag väger mig hemma med. Så imorse var det dags igen, och HURRA! Minus 1,4 kg från förra fredagen. Härligt. 
 
Idag köpte vi påskris, och sonen som älskar rosa ville förstås ha rosa fjädrar. Han fick pynta riset också, och precis som alltid när barn pyntar så hänger allt klumpvis längst ner. Hehe. Så nu är huset nystädat och påskpyntat och redo för påskafton imorgon. 
 
 
Till middag idag blev det biff med kokta grönsaker, potatis och beasås. Riktigt gott, även om köttet tyvärr var aningens segt. 10 ProPoints för hela portionen. Bara bean var 4 points... Sååååå gott! Snart är det dags för Let's Dance, och kanske en liten chokladbit att festa till det med såhär på långfredagen.