Apelsincarpaccio med mandelsmörskvarg, frötopping och svart salt

Blev inspirerad av Hanna att göra en carpaccio på apelsiner eftersom jag var lite hungrig nu på kvällen. Jättespännande smak blev det med det svarta saltet som bröt av mot den söta apelsinen och de söta bären.
 
 
Skär en saftig, söt ekologisk apelsin i tunna skivor. Lägg på en tallrik och strö över lite gojibär, mullbär, pumpafrön och solrosfrön och en nypa svart salt. 2 msk kvarg blandas med 1 rågad tsk mandelsmör, en nypa vaniljpulver och ½ krm kanel.
 
Testa gärna som en dessert eller ett litet mellanmål. Mums.
#1 - - Sara:

Fin blogg :D Jag älskar också att läsa om kost! Du gjorde mig nyfiken: Vad är svart salt för något?

Svar: Hej Sara och tack för din snälla kommentar. :) Jag ska alldeles strax lägga upp ett inlägg om vad svart salt är för något. Stay tuned. :)
Nina W

#2 - - jag:

så gotttttttt

Svar: Ja, det var riktigt gott! Och nyttigt med förstås. ;)
Nina W