Grön smoothiebowl

God morgon! I natt har jag sovit skapligt utan att svettas ihjäl, vilket är riktigt positivt. Jag har sovit så himla dåligt sista tiden, så det är så skönt att få sova lite nu under sommaren. Även en tupplur på soffan brukar jag hinna med, vilket är så skönt. Det påminner om när vi bodde i Spanien och tog siesta efter lunch. Det var verkligen skönt att ligga och sova ett par timmar när det var som varmast ute, och så kunde vi vara uppe längre på kvällen då det var svalare.
 
Fast det där med vädret kan man inte hävda som orsak att få sova på eftermiddagen just nu... Regnet bara strilar ner och jag är glad att jag kom ut igår och sprang igår när det var uppehåll. 
 
Idag gjorde jag en jättegod och supermättande grön smoothiebowl till frukost. Den känns frisk och fräsch och nyttig. För mig räckte det att bara äta den här, jag hade först tänkt ta en bit bröd till, men det behövdes verkligen inte. Jag är proppmätt!
 
 
 
För en skål:
½ mogen avocado
1 liten banan
1 moget päron
4 "puckar" fryst spenat
2 dadlar
1 tsk mandelsmör
1 nypa vaniljpulver
1 tsk färskpressad limejuice
½ tsk spirulina
2 dl kolsyrat vatten
 
Mixa ihop till en slät smoothie. Häll upp i en skål och toppa med valfria smaksättningar. Jag tog rostade kokoschips, gojibär, quinoapuffar och lite frysta blåbär.
 
Enjoy!