Mors dag igår.

Ja, så var det dags för mors dag då. Egentligen ska dessa dagar som mors dag och fars dag inte behöva förekomma. Föräldrarna ska man uppmärksamma och värna om alla årets dagar tycker jag (liksom barnen förstås). Fast jag klagar inte att få frukost på sängen och få njuta lite extra av livets goda.
 
Det blev tårta också, och nej, ingen viktväktarvänlig sådan. Chokladtårta. Mums. Asgod. Och jag tog en stor bit och NJÖT! Det är något jag glömmer bort ibland när jag håller hårt på pointsen, det är att NJUTA! På dagen åkte vi och kollade på bio med hela familjen. Vi såg Dreamworksfilmen "Home". En rätt söt film med typiskt amerikanskt tema (ett-par-udda-personligheter-som-räddar-världen-och-mot-alla-odds-blir-vänner). Och jag åt godis. Mmmmm....
 
På kvällen åkte vi till vårt lokala indiska hak och käkade. Jag åt en tikka-marinerad kyckling som grillas i ugn med grönsaker till. Sås och ris på sidan om, så jag åt ganska nyttigt ändå. Maten i alla fall. Sedan är det ju det där sjukt goda naan-brödet...  
 
Vad fick jag då? Teckningar och kort från båda barnen, blommor och ett presentkort på massage! Åh vad DET ska bli skönt att njuta av när sommarlovet äntligen är här!
 
Idag är jag hemma med småfebrig son, men nu mår han bra så han kan nog gå till skolan imorgon. Hu... nu är det inte många dagar kvar...!