Första löpträningen för i år

Åh vad härligt att få dra på sig skorna och få ge sig ut och springa lite. Eftersom jag aldrig kunnat springa särskilt långt utan att avlida pga övervikt så är det verkligen en vinst att känna att det är roligt och att jag längtar efter att få jogga. För det är vad det är just nu. Jogga. Inte springa. Det kommer kanske så småningom, men just nu är det mer jogg än spring. MEN! Jag är igång igen. Wiihoo! Dessutom var jag ute på en lunchpromenad igen idag. Bara 20 minuter, men jätteskönt att få komma ut och få andas lite frisk luft. Då går eftermiddagen så mycket lättare.
 
Jag hittade en jättebra app som ska få igång mig att kunna springa 5 km på 8 veckor genom intervallträning där löpintervallerna ökar succesivt tills man helt kan springa 5 km utan att stanna. 
Härlig musik i lurarna och så är jag igång!
 
5 min uppvärmning, 15 min intervaller och 5 min nedvarvning. Nu körde jag ett par extra intervaller så det blev lite mer än 25 min.
Hehe. Första utmärkelsen.
 
Efter duschen och sagoläsning för sonen så blev det kvarg med apelsin och kiwi, gojibär och solrosfrön. Mums!