-0,9 kg igen!

Men det här är ju sjukt! -0,9 kg denna vecka också, trots att jag ätit en hel del fel i helgen. Men jag tror att det går bra ändå har två orsaker. Dels för att jag tränar, vilket förbränner en hel del och får mig att må bra, och dels att jag inte ger upp när det går åt pipan, utan kravlar mig upp ur diket, borstar av mig smutsen och fäster blicken bestämt mot horisonten och börjar gå mot målet. Där tror jag förklaringen till min framgång ligger, särskilt förmågan att kravla mig upp på banan igen när det gått dåligt. Jag är annars en sån person som ger upp och tänker att "jaja, nu gick det åt pipan idag, då kan jag lika gärna fortsätta eftersom hela veckan ändå blir förstörd". Men nu har jag börjat ändra det beteendet och den tankeslingan, och ersätter den med "jaja, nu gick det åt pipan idag, då är det bara att sätta igång och kämpa imorgon igen". För det är en kamp, det ska gudarna veta. 
 
Så 8 kg bort på 8 veckor, det tycker jag är ett bra resultat! :) Det firade jag med en nybakad scones som dottern gjort nu på kvällen. Med 2 msk lätt-Philadelphia så rymdes den i min dagliga pointsbudget. Mums så gott!
#1 - - Linn:

Åh vad jag blir inspirerad av dig Nina, gick faktiskt med i viktväktarna online förra veckan pga dig så nu ska jag testa detta, första vägningen igår hade jag gått ner 2.6 kg trodde inte det var sant! Så heja heja på oss och alla andra som kämpar med dessa envisa övervikts kg :)

Svar: Men shit vad duktig du är, Linn! Underbart! Nu kämpar vi på här så vi får bort alla fula kilon. ;)
Nina W

#2 - - Linn:

Tack :) du är så duktig du med - på vågen varje vecka det är inte dåligt de :) Ja nu ryker alla fula kg :)

Svar: Tack snälla. Nu kör vi in i kaklet. ;)
Nina W

#3 - - Louise:

Jättebra jobbat! Och jag tror det har att göra med precis det du sa, att bara för att nått går fel så är inte hela veckan körd! När jag varit borta under helger (borta betyder inte lika nyttigt som hemma) så är det bara att ta tag i det igen och fortsätta kämpa :)
8 kg! Tänk dig hur mycket det verkligen är! :)

Svar: Åh, tack snälla! :) Nej, det är nog så att man måste lära sig att sakta programmera om sin hjärna lite att tänka på det positiva och inte ge upp så lätt.
Ja 8 kg, det är helt fantastiskt! :)
Nina W