Dumma blogg-app!

Jag vet inte vad som hänt med min blogg-app i telefonen, men jag har inte kunnat varken spara eller publicera inlägg idag. Morr. Typiskt. Jag lyckades i alla fall spara dessa bilder så jag får väl ta detta inlägg då.
 
Idag var vi hos dotterns pojkväns föräldrar och diskuterade deras gemensamma studentmottagning som de ska ha när de tar studenten nu i juni. Mamman hade bakat en typiskt engelsk kaka: Victorian spongecake som är en tudelad sockerkaka som man fyller med sylt och grädde och pudrar sedan med florsocker. Det är sjukt gott, och dottern tog fina bilder på den, men den gick ju inte att föra över via appen, så den får komma imorgon istället. Jag tog en bit  och tog lite färska jordgubbar till. Herregud så gott det är. Men många points blev det, så efter middagen (som vi åt ute) blev det inga points kvar till kvällen, så jag gjorde en tallrik med lite frukt och bär. En apelsin, en kiwi, lite blåbär och lite jordgubbar. Mums så gott!
 
 

Har ni sett hjärtat i jordgubben? Fint va?! :)
 
Hoppas appen funkar bättre imorgon.