Loppisfynd

Igår var vi på loppis här i vårt lilla centrum. Jag älskar loppisar och kan komma hem med en massa fina grejor om inte maken sätter stopp för min framfart. Hehe... Vi var på en annan loppis idag också, men den var inte lika bra.
 
Igår hittade jag ett jättevackert silverfat (jag älskar silverfärgade saker) som jag ska putsa upp, och så hittade jag en liten bedårande söt kopparkanna. När jag kikade närmare på den så visade det sig att den var gjord av gamla mynt (gamla femöringar?) som hamrats till så de blivit botten och toppen på kannan, och ett ytterligare mynt (en ettöring?) blev locket. Sedan har man satt handtag, pip och ben på kannan med grov koppartråd. Alltså, hur söt?! 
 
 
 
 
#1 - - Titti:

Gillar årtalet!

Svar: Haha. Jag vet, det var därför jag köpte just den. Det fanns flera årtal, men just den tilltalade mig. 😃
Nina W