Minus på vågen och rensning av garderob

Vikten fortsätter gå neråt. 7 hg ner påen vecka igen. Underbart! Så här "lite" har jag inte vägt på ... jadu, typ 8-10 år kanske? Det var i alla fall innan jag fick sonen, och han är 8 år. Nu väger jag 88,9 och jag är så glad att jag kan se att det faktiskt går att minska i vikt. Jag hade börjat tvivla då jag kände att jag hela tiden fastnade runt 90 kg, men nu har det äntligen lossnat och jag har gått ner under 90. Det är förvisso bara 1,1 kg upp till 90 igen, men jag hoppas att det ska gå ner ännu mer.
 
Idag rensade jag ur min garderob, och det var en fullproppad sopsäck med för stora kläder som hamnade i garaget i väntan på transport till Myrorna. Jag sparade dock ett par byxor i storlek 52 att ha och jämföra med hur stor jag var som störst. Jag provade dem, och jag kunde med lätthet få på mig dem utan att öppna knappen eller dragkedjan. De satt väldigt löst, och då kändes det verkligen hur mycket jag faktiskt tappat i vikt. Från det jag var som störst så har jag gått ner 18,1 kg! Arton kilo!  Helt otroligt egentligen.
 
Det firade jag med att ... ähum ... äta godis. Sitter nu och käkar finsk lakrits, min stora svaghet. Men jag tar mig det här återfallet i godisträsket idag så kliver jag upp på banan igen imorgon. Såhär blir det när jag inte tränar något (mitt onda knä trilskas ännu) plus att hormonerna i kroppen lever rövare, såsom de kan göra i den här åldern...
 
Nä nu börjar tredje perioden i hockeyn. Ska kolla den och sedan är det dags att lägga sig. Sover som en get numera pga hormoner och stress, så jag är astrött. 
 
Vi hörs imorgon igen.