Stekt älgfilé med kall beasås, rödbetor och min goda råkostsallad

Rödbetor i ugn är nog det godaste som finns. Jag kan leva på det. Bara det. Och som tillbehör till stekt/grillat kött är det makalöst gott. Addera sedan en ljuvlig sås (kall bea eller fetaoströra) och en smarrig sallad så är man hemma. 
 
Idag blev det stekt älgfilé med potatis och min fantastiska råkostsallad som jag bara kan sitta och äta som den är. Totalt 6 points, och med ett glas rött så blev det 11 points. Bra för en god lördagsmiddag.
 
 
Råkostsallad à la Nina:
en liten klyfta vitkål
2 morötter
1 rödlök
2 msk vitvinsvinäger
3 msk rapsolja
½ tsk smulad timjan
en nypa socker
salt och peppar
 
Strimla vitkålen och löken fint. Riv morötterna på den grova delen på rivjärnet. Blanda dressingen och häll över salladen. Blanda om och låt stå kallt ett tag innan servering. 
 
Den här salladen kan man göra en stor sats av som kan stå kallt i kylskåpet och man bara tar fram det som behövs för middagen eller  lunchen, eller varför inte en tuss på frukostmackan?
#1 - - Louise:

Låter sjukt gott! Själv gör jag ofta tzatziki på kvarg och har som sås! :)

Svar: Det ÄR sjukt gott. 😉 Tzatziki på kvarg! Det måste jag testa! Tack för tipset! :)
Nina W